مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

a.saidnesuad@yahoo.com

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 393
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 393
بازدید ماه : 3756
بازدید کل : 101419
تعداد مطالب : 595
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



قصاص دزدی که پیرزن را به آتش کشید

یک سال قبل خبر دادند خانه پیرزنی تنها در شیراز آتش گرفته است. وقتی آتش نشانان به محل رسیدند، متوجه شدند پیرزن در آتش سوخته و جان باخته، بنابراین پلیس را خبر کردند. ساعاتی بعد از آغاز تحقیقات، خانواده این پیر زن به پزشکی قانونی مراجعه و جسد را شناسایی کردند. با مشخص شدن هویت مقتول به نام زیبا، تحقیقات پلیس ادامه یافت. آثار برجای مانده در محل آتش سوزی نشان می داد این پیر زن با لباس بیرون از خانه بوده و زمانی که او به حیاط خانه وارد شده، آتش گرفته است. از طرفی یک ظرف آغشته به مواد محترقه کنار دیوار حیاط پیدا و ثابت شد این حریق عمدی و پیرزن قربانی جنایت شده است.

متخصصان بررسی صحنه جرم و ماموران اداره آگاهی در گزارش خود اعلام کردند که مقداری پول و طلا از خانه زیبا به سرقت رفته است. بنابراین فرضیه قتل با انگیزه سرقت برای بازپرس قوت گرفت. چند روز بعد، رد جواهرات سرقت شده پیرزن از یک جواهرفروشی گرفته شد و از این طریق بود که ماموران موفق شدند فروشنده جواهرات که مردی معتاد به نام آرش است را بازداشت کنند.

 

آرش در بازجویی ها به قتل پیرزن اعتراف کرد و گفت: من به موادمخدر اعتیاد داشتم و اعتیادم آنقدر شدید بود که نمی توانستم بدون مواد زندگی کنم. پولی هم برای تامین مخدر مورد نیازم نداشتم. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم از خانه پیرزن سرقت کنم. روز حادثه وقتی مطمئن شدم او در خانه نیست، وارد منزلش شدم تا پول و طلا سرقت کنم. چیزهایی را که می خواستم برداشته بودم و داشتم از حیاط بیرون می رفتم که در باز و زیبا وارد خانه شد. او با من درگیر شد و من چون مرد بودم زورم بیشتر بود. زن مسن را به زمین کوبیدم. می دانستم اگر زنده بماند می تواند من را شناسایی کند. یک دفعه چشمم به یک پیت نفت افتاد آن را برداشتم و روی پیرزن ریختم و او را آتش زدم بعد با پول و طلاهایی که برداشته بودم از خانه فرار کردم.

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جرم، پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده و رای بر قصاص متهم صادر شد. رای صادره مورد اعتراض متهم قرار گرفت اما این اعتراض مورد قبول واقع نشد و دیوان عالی کشور هم حکم را مورد تایید قرار داد. به این ترتیب مرد معتاد یک قدم دیگر به مرگ نزدیک و پرونده اش برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی شیراز فرستاده شد


نويسنده: علی اکبر سیدنژاد تاريخ: جمعه 28 بهمن 1390برچسب:قصاص, دزدی, پیرزن ,را, به, آتش, کشید, قصاص دزدی که پیرزن را به آتش کشید , موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

علی اکبر سیدنژاد کارشناس ارشد حقوق 09190218124

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to lawyer9.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com