مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

a.saidnesuad@yahoo.com

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 75
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 3438
بازدید کل : 101101
تعداد مطالب : 595
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



تصاحب و فروش اموال تحویلی عنوان اختلاس دارد

دوربين نظامي كه تحويل وي بوده است تصاحب نموده و يك دستگاه آن را به فروش مي رساند ويك دستگاه ديگر را به دوستش تحويل با آن را به خارج از يگان منتقل و به وي مسترد نمايد .

دادسراي نظامي ... در خصوص اتهام نامبرده به استناد بند 2 ماده 94 قانون مجازات جرأيم نيروهاي مسلح دادسراي نظامي ... در خصوص ... نيروهاي مسلح تقاضاي كيفر نموده است ، شعبه اول دادگاه نظامي يك ... عهده دار رسيدگي به پرونده گرديد و به موجب دادنامه شماره 398 مورخه 79/6/15 با توجه به كيفرخواست صادره و گزارش يگان خدمتي و اظهارات گواهان ، اقرارمتهم ، اتهام انتسابي در كيفرخواست را به وي وارد دانسته و با اخراز مجرميت او به استناد بند 2 ماده 94 قانون فوق الذكر و با رعايت ماده 22 و تبصره ذيل ماده 18 قانون مجازات اسلامي و كيفيات مخففه از جمله فقد سابقه كيفري و وضع خاص متهم به يك سال حبس تعزيري با احتساب ايام بازداشت قبلي و علاوه بر رد مال مورد اختلاس به جزاي نقدي معادل دو برابر مال اختلاس شده محكوم مي گردد . دادستان نظامي ... به دادنامه صادره اعتراض و طي نامه اي اعلام مي دارد كه بزه ارتكابي متهم مشمول ماده 61 قانون مجازات جرأيم نيروهاي مسلح فروش اموال نظامي مي باشد و مجازات محكوم عليه به استناد ماده اشد بر خلاف موازين بوده و با توجه به بند 2 ماده 8 قانون تجديدنظر آراء دادگاه ها تقاضاي تجديدنظر در دادنامه صادره را نموده است پرونده به دفتر ديوان عالي كشور ارسال كه به اين شعبه ارجاع گرديده است .
هيأت شعبه در تاريخ بالا تشكيل گرديد . پس از قرائت گزارش آقاي ... عضو مميز و اوراق پرونده و نظريه كتبي آقاي ... داديار ديوان عالي كشور ، اجمالاً مبني بر تقاضاي اتخاذ تصميم شايسته در خصوص دادنامه شماره 398-79/6/15 فرجام خواسته مشاوره نموده چنين رأي مي دهد :
 
 

 
 
رأي :

در خصوص اعتراض دادستان نظامي ... نسبت به دادنامه شماره 398 مورخه 79/6/15 صادره از شعبه اول دادگاه نظامي يك ...، نظر به اين كه از ناحيه تجديد نظرخواه دليل موجهي كه موجبات نقض دادنامه را فراهم آورد ارائه نگرديده است و با عنايت به كيفرخواست صادره ايراد و اشكال موثري بر دادنامه ملاحظه نمي شود لذا اعتراض نامبرده بلاوجه تشخيص دادنامه ابرام مي گردد .

نويسنده: علی اکبر سیدنژاد تاريخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:تصاحب, فروش ,اموال تحویلی ,عنوان اختلاس, دارد,, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

علی اکبر سیدنژاد کارشناس ارشد حقوق 09190218124

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to lawyer9.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com