مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

a.saidnesuad@yahoo.com

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 423
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 2070
بازدید ماه : 3783
بازدید کل : 101446
تعداد مطالب : 595
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



نقض دادنامه به علت عدم جلب نظر کارشناس

خصوص جعل كارت آزمايش و معاف شدن از امتحان علايم تحت تعقيب قرار گرفته و مستنداً به مواد 82 و93 از قانون مجازات جرأيم نيروهاي مسلح و ماده 592 قانون مجازات اسلامي تقاضاي كيفر براي آنان شده است پرونده جهت رسيدگي به شعبه پنجم دادگاه نظامي يك ... ازجاع و شعبه مرجوع اليه پس از بررسي هاي لازم و تشكيل چند جلسه و استماع اظهارات متهمين و نيروهاي حفاظت اطلاعات ختم دادرسي را اعلام و به موجب دادنامه فوق الاشعار نامبردگان را به اين شرح محكوم نموده است متهم رديف اول را از جهت اخذ رشوه علاوه بر جزاي نقدي معادل وجه مأخوذ به يك سال حبس تعزيري و يك ميليون ريال جزاي نقدي بدل از اخراج از نيروهاي مسلح و از جهت جعل كارت آزمايش رانندگي به تنزيل يك درجه بدل از حبس و متهم رديف دوم را از جهت پرداخت رشوه علاوه بر ضبط مال به دويست هزار تومان جزاي نقدي بدل از حبس محكوم نموده است مواد قانوني استنادي عبارت از مواد 93و3و75 ق .م.ج.ن.م و 592 ق.م.ا مي باشد دادنامه به هر دو محكوم ابلاغ شده كه مورد اعتراض محكوم عليه ررديف اول قرار گرفته و در فرجه قانوني و با پرداخت هزينه قانوني تقاضاي تجديد نظركرده در لوايح تقديمي اعلام كرده كه آيا به صرف ادعاي يك نفر بايد خدمات صادقانه حدود سي سال اين جانب ناديده گرفته شود و صداي پدر و برادر شهيد و فريادش به جايي نرسد و بدون دليل و مدرك محكمه پسند حكم به محكوميت بنده صادر شود و بدون اين كه كارت مورد جعل را نزد كارشناسان بفرستند و صحت و سقم جعلي بودن كارت مشخص گردد و در صورت مثبت بودن انتساب جعل به اين بنده ثابت شود دادگاه محترم بر اساس حدس و گمان مبادرت به صدور دادنامه نموده است علي هذا تقاضاي نقض و رسيدگي مجدد را دارم . پرونده جهت رسيدگي به تقاضاي محكوم عليه به ديوان عالي كشور ارسال و به اين شعبه ارجاع گرديده است .

هيأت شعبه در تاريخ بالا تشكيل گرديد و پس از قرائت گزارش آقاي ... عضو مميز و اوراق پرونده و نظريه كتبي آقاي ... داديار ديوان عالي كشور اجمالاً مبني بر نقص در تحقيقات و نقض دادنامه شماره 79/772-79/8/29 تجديد نظرخواسته مشاوره نموده چنين رأي مي دهد :
 
 

 
رأي :

اگرچه در پرونده قرائن و شواهدي وجود دارد كه حاكي از دخالت محكوم عليه آقاي حسن در امر تهيه كارت آزمايش رانندگي و دريافت رشوه از ذي نفع دارد ليكن در اين زمينه تحقيق و بررسي لازم و كافي صورت نگرفته و نظر كارشناسي در خصوص نحوه استفاده از مهر و امضا جعل نگرديده و مشخص نگرديده كه آيا از مهر و امضاي ديگري استفاده شده و يا اساساً هر دو جعلي بوده است و چنانچه به جاي كسي ديگر امضا شده واقعا چه كسي امضا كرده است و به چه دليل ادعا شده است كه محكوم عليه موصوف آن را امضا كرده است پرونده از جهت مذكوره در هاله اي از ابهام و واجد نقض تحقيقاتي است علي هذا به استناد بند ب ماده 6 قانون تجديد نظرآراء دادگاه ها ، دادنامه صادره از شعبه پنجم دادگاه نظامي يك استان ... به شماره فوق الذكر در مورد تجديد نظرخواه نقض و پرونده جهت رسيدگي به همان شعبه صادر كننده رأي ارجاع مي گردد .

نويسنده: علی اکبر سیدنژاد تاريخ: یک شنبه 18 تير 1391برچسب:نقض دادنامه ,به علت, عدم جلب نظر کارشناس,نقض دادنامه به علت عدم جلب نظر کارشناس, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

علی اکبر سیدنژاد کارشناس ارشد حقوق 09190218124

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to lawyer9.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com