مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

a.saidnesuad@yahoo.com

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 199
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 1846
بازدید ماه : 3559
بازدید کل : 101222
تعداد مطالب : 595
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازخوانی واکنش ناطق نوری به ماجرای هاله نور

گروه سياسي: اين روزها ناطق نوري به يکي از چهره هاي خبر ساز سياسي بدل شده است. چهره اي که سالها بود، سکوت پيشه کرده بود و مدتي است به صورت محدود اين سکوت را مي شکند. پيش از شکستن سکوت ، وقتي در افتتاحيه مجلس، وقتي احمدي نژاد به پشت تريبون رفت تا سخنراني کند، ترک جلسه توسط ناطق نوري بازتاب زيادي داشت.

اما اينک بر هم خوردن سخنراني اش در پي برخي شعارها در شب قدر، موج خبري جديدي براي ناطق به راه انداخت. اما گفت و گوي اخير اين سياستمدار معتدل با نشريه «نگاه پنج شنبه»، بازتاب هاي زيادي در افکار عمومي داشته است. روز گذشته، سايت خبري خبرآنلاين باز هم به انتشار اين گفت و گو، اما به صورت مفصل تر پرداخت که در بخشي از آن به ماجراي معروف هاله نور اشاره شده است.

در قسمتي از اين گفت و گو، ناطق نوري در پاسخ به اين سوال که، «آموزگاران انقلاب، کساني مثل مطهري و شريعتي وقتي شخصيت ائمه را مي‌خواستند معرفي کنند، بخشي از کارشان نفي خرافات بود. اوايل انقلاب به دنبال الگويي بودند که با عقل و خرد و تدبيرش و در نهايت با روحيه انقلابي‌اش جامعه را پيش ببرد. اما هرچه از انقلاب فاصله گرفتيم، اين بخش از شخصيت ائمه کم‌رنگ‌تر شد و آنچه را در گذشته نفي مي‌کرديم، دارد پررنگ‌تر مي‌شود.»، مي گويد : اين مسائل از همان غلو شروع مي‌شود و کم‌کم مي‌رسد به خرافات و موهومات. آن‌وقت ديگر جامعه جوزده مي‌شود و در آن جامعه جوزده و در جوزدگي عمومي ديگر کسي جرات نمي‌کند حرفي بزند و اعتراضي بکند. نتيجه‌اش اين مي‌شود که اعتقادات اصلي مردم زير سوال مي‌رود. مثلاً همين حرف که آقايان درباره مديريت امام زمان زده‌اند، حرف مزخرف و بي‌ربطي است. يک وقت ما مي‌گوييم کشورمان کشور امام زمان است اين قابل قبول است، بالاخره ايران کشوري مسلمان و شيعه‌نشين است. از قديم هم اين را گفته‌ايم که اين کشور کشور امام زمان است، اشکالي هم ندارد اما وقتي مي‌گوييم مديريتي که دارد کشور را اداره مي‌کند، اين مديريت امام زمان است. آن وقت همه خطاها و ندانم‌کاري‌ها به حساب امام زمان گذاشته مي‌شود. همين است ديگر. همه نارسايي‌ها و بي‌عقلي‌ها و بي‌خردي‌هاي ما به حساب امام زمان گذاشته مي‌شود و مردم به اينجا خواهند رسيد که اگر بنا باشد امام زمان بيايد و مديريتش اين باشد ما اصلاً نمي‌خواهيم بيايد. اصلاً آن اعتقاد به امام زمان که مي‌آيد و يملأالارض قسطاً و عدلا با اين حرف زير سوال مي‌رود. خوشبختانه با بنده‌اي داريد صحبت مي‌کنيد که خط‌‌شکن اين قصه بوده‌ام. چند سال قبل وقتي اين حرف‌ها آغاز شد؛ هاله نور و قبه نور و مديريت امام زمان و غيره، کسي که شب نوزدهم در مرقد امام اين قبيل حرف‌ها را کوبيد و به طور کلي خرافات را کوبيد من بودم، خوب وقتي جلوي اينها را نگيريد، نتيجه‌اش اين مي‌شود که جمع کثيري از آدم‌هاي مذهبي در کرج رفته بودند اقتدا کرده بودند که آقا امام زمان آنجا نماز مي‌خواند.

اينها چيزهايي است که ائمه عليهم‌السلام نهي مي‌کردند، پيامبر(ص) هم نهي مي‌کرد.



نويسنده: علی اکبر سیدنژاد تاريخ: سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:بازخوانی, واکنش ,ناطق نوری, به, ماجرای هاله نور, بازخوانی واکنش ناطق نوری به ماجرای هاله نور , موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

علی اکبر سیدنژاد کارشناس ارشد حقوق 09190218124

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to lawyer9.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com