مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

a.saidnesuad@yahoo.com

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 3377
بازدید کل : 101040
تعداد مطالب : 595
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



قانون چك براي هميشه بايگاني مي‌شود

وی ادامه داد: با توجه به قانون 1100 ماده‌ای تجارت که..... به تازگی تصویب شده دیگر از قانون چک به صورت مجزا خبری نیست و این قانون در دل قانون تجارت جدید دیده شده است.
عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هفته گذشته اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی 400 ماده باقیمانده از قانون جدید تجارت را تصویب کردند.
وی افزود: پیش از این اعضای کمیسیون با کار کارشناسی موفق شده بودند که 700 ماده از این قانون را تصویب کنند که به واسطه تعطیل مجلس به خاطر تعطیلات تابستان بررسی مواد باقیمانده آن به آینده موکول شده بود که به این مهم نیز محقق شد.
موسی قربانی در پاسخ به این سوال که این قانون از چه زمانی لازم‌الاجرا خواهد بود و آیا نیازی به برده شدن در صحن علنی مجلس را دارد یا خیر گفت: با توجه به اینکه این قانون جزء موارد اصل 85 قانون اساسی بوده است تنها هیئت رئیسه مجلس زمان اجرای آزمایشی آن را تعیین می‌کند و نیازی به برده شدن به صحن علنی را ندارد.
وی افزود: پس از تعیین زمان اجرای این قانون مصوبه به شواری نگهبان خواهد رفت و در آنجا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در قانون جدید تجارت موضوع چکهای رنگی نیز مورد بررسی قرار گرفت و در این قانون گنجانده شده تا بانک‌های عامل صدور دسته چک بر اساس گردش مالی افراد و اعتبار کسب شده دارای سقف صدور باشند


نويسنده: علی اکبر سیدنژاد تاريخ: دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:چک,قانون,تجارت,بایگانی, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

علی اکبر سیدنژاد کارشناس ارشد حقوق 09190218124

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to lawyer9.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com